Servicepunt & Tympaan-De Baat
Welzijnsorganisatie Servicepunt & Tympaan-De Baat biedt mantelzorgondersteuning, organiseert sociaal-culturele activiteiten en helpt zoeken naar passend vrijwilligerswerk. Iedere inwoner, bewonersgroep en organisatie kan terecht met vragen en wensen over het uitvoeren van maatschappelijke ideeën en activiteiten. Het team van medewerkers staat voortdurend in contact met inwoners: telefonisch en digitaal. Dat vraagt om een goede en professionele digitale infrastructuur.
Feka snapt wat een niet-commerciële partij nodig heeft
Een welzijnsorganisatie als Servicepunt & Tympaan-De Baat biedt een grote diversiteit aan diensten en activiteiten. Om al deze diensten goed uit te kunnen voeren worden klantgegevens verzameld. Dat betekent dat de ict-systemen uitstekend op orde moeten zijn en goed moeten worden beveiligd.
“Feka snapt heel goed wat wij als niet-commerciële partij nodig hebben’’, licht Mieke Telder toe. Zij is directeur van Servicepunt & Tympaan-De Baat. “Zowel Wim als Jos zetten zich naast hun werk bij Feka in als vrijwilliger bij verschillende organisaties: Wim is betrokken als budgetmaatje en Jos is de grondlegger van GezinsBuddy en zet zich in voor de Voedselbank. Dat maakt dat zij heel goed begrijpen waarom ik iets belangrijk vind.’’
Bovendien werkt de welzijnsorganisatie uit De Ronde Venen graag samen met lokale partijen. “Wij zijn een lokale dienstverlener en zoeken in ons werkveld voortdurend de lokale en regionale samenwerking op’’, vervolgt Mieke. “Niet alleen voor onze klanten, maar ook bij onze leveranciers.’’
Telefooncentrale, websites en een nieuw registratiesysteem
In eerste instantie verzorgde Feka voor Tympaan-De Baat een gemoderniseerde telefooncentrale. “Dat is voor ons werk ontzettend belangrijk; onze mensen staan de hele dag met inwoners en andere hulpverleners in contact.’’ Al snel breidde die samenwerking zich verder uit. “Inmiddels hebben wij ook het beheer van onze websites aan Feka uitbesteed en heeft zij voor het Servicepunt een geheel nieuwe website gebouwd.’’
Feka bouwt nu in opdracht van Servicepunt & Tympaan- De Baat aan een nieuw registratiesysteem. “Wie maakt gebruik van de maaltijdservice? En wie heeft zich aangemeld voor een training over Dementie?’’, somt Mieke wat praktische vragen op. “Voor ons is een goed registratiesysteem ontzettend belangrijk. Zo kunnen we de juiste dienstverlening bieden aan onze inwoners.’’ Tot nu toe was nog geen registratiesysteem op de markt dat aan alle wensen en eisen van de welzijnsorganisatie kon voldoen. “Zodoende hebben we Feka de opdracht gegeven dit systeem voor ons te ontwikkelen’’, vervolgt Mieke. “Alles komt erin: van de gebruikers van de maaltijden tot de data van Repair Cafés.’’
Heel ‘Sociaal Werk Nederland’ wil dit
De opdracht is uitdagend: ook vrijwilligers krijgen straks toegang tot dit systeem. “Dat betekent dat we moeten werken met strikte rechten en rollen’’, benadrukt Mieke. “De privacy van onze cliënten staat voorop en blijft ten alle tijden gewaarborgd. Dit is niet zomaar een kaartenbak met NAW-gegevens; dit wordt een geavanceerd systeem waarmee we ons serviceniveau enorm verhogen. Niet meer eindeloos zoeken en scrollen, maar in één oogopslag duidelijk wat we voor iemand kunnen betekenen. Heel ‘Sociaal Werk Nederland’ wil dit. Dit is echt een ongelofelijk leuk proces om samen met Feka aan te bouwen. Het wordt zó mooi!’’