Lindenhoff

Lindenhoff is een familiebedrijf in Baambrugge dat authentieke voeding levert aan restaurateurs en consumenten. Zij willen mensen laten genieten van vlees, groente, fruit en zuivel met smaak. Dat doen zij met productiemethoden die dicht bij de natuur blijven en waarin het welzijn van mens, dier en aarde centraal staat.

Sinds 2003 ondersteunt Feka hen met ICT diensten. Operationeel directeur Hadewych Kleipool deelt haar ervaringen:

Wat betekent ict voor lindenhoff?

Hadewych vertelt: “Vroeger ervaarden we ICT vooral als kostenpost. Dus waren we heel reactief: ‘Er is een probleem, dus gaan we nu pas Feka inschakelen.’ Dat werkte gewoon niet. Het leverde zowel ons, als Feka geen energie op en zorgde voor veel stress. Met de jaren zijn we gaan beseffen dat we niet zonder ICT kunnen. Eigenlijk geen minuut. Wij zijn een bedrijf dat bijna 24 uur per dag, ook ’s nachts, operationeel is. Daarom hebben we nu gekozen voor proactief ICT onderhoud door Feka.”

Waarom kiezen jullie voor feka?

“Wij willen echt ontzorgd worden, onze ICT moet gewoon werken! Ik wil ook niet teveel van ICT weten. Mijn functie is al zo breed. Vroeger moesten wij alles kunnen: op de bus, biefstuk snijden en groenten picken. Maar als je groeit heb je professionals nodig, zodat ieder zich kan concentreren op zijn eigen vak. Feka en Lindenhoff zijn partners van elkaar. Jullie hebben verstand van ICT, dat is jullie ding. Fijn dat dat bij jullie ligt. Kunnen wij mooi zorgen voor goede biefstukken en een goede logistiek!”

Proactief ict onderhoud met vaste systeembeheerder

“Onze vaste systeembeheerder Bart komt iedere twee weken bij ons. Hij weet precies wie wat doet bij Lindenhoff en waar. Dat werkt. Persoonlijk contact is goed. Je begrijpt elkaar beter als je elkaar regelmatig fysiek ziet. Hij kan daardoor beter op waarde inschatten welke dingen in ons bedrijf belangrijk zijn. Bart heeft bij ons een eigen postvakje waar wij alle niet dringende ICT punten inleggen. Naast het onderhoud van onze servers en computers, is er altijd wel iets extra’s: een muis die het niet doet, een instelling is kwijt of internet is traag. Ook zijn er e-mail postvakken waar iedereen in moet kunnen en rechten van mappen. Heel veel processen en computers communiceren met elkaar. Omdat Bart ons goed kent, kan hij bij een probleem inschalen of andere medewerkers er ook last van hebben en het direct bij iedereen verhelpen.”

Cryptolocker virus

Hadewych: “Bij urgente problemen bellen we met jullie helpdesk. Zo liepen we door het klikken op een besmette e-mail, het Cryptolocker virus op. Zowel op de terminal server, als op een vaste computer. In eerste instantie werden alle Excel bestanden geïnfecteerd en zagen we gekke bestanden en bestandsnamen. Ook in heel belangrijke mappen. Daar kreeg ik echt stress van. Toen wij jullie belden, kregen we de instructie om direct de apparatuur uit te schakelen. Richard en Jesse van de helpdesk hebben toen direct de back-up van de server teruggezet. Binnen twee uur was het probleem op de server volledig opgelost en hoefde alleen de computer nog opgeschoond te worden. Waanzinnig goed verholpen! Toen dacht ik: dit hebben we goed geregeld met elkaar.”

De impact van een grote storing

Onlangs werd Lindenhoff ’s nachts getroffen door een flinke stroomstoring. Hierna bleken niet alle servers op te starten. Hadewych vertelt wat de impact was: “Ik ben geschrokken van de impact die zo’n grote storing heeft! Het meest essentiële proces lag eruit, inclusief internet. Daardoor hadden we geen stickers om orders te picken. We konden zelfs geen lijsten uitdraaien om op bulk vóór te produceren. We wisten niet hoeveel kilo gehakt, hamburgers en biefstukken er geproduceerd moesten worden. Daar stonden we dan: ’s morgens vroeg om 4 uur, met 41 man op de werkvloer… We konden helemaal niets! We hadden direct Feka nodig, dat bleek gewoon.”

Lindenhoff heeft echter nog geen 24 uur-service van Feka. Hadewych: “Vanaf mijn mobiele telefoon kreeg ik uiteindelijk om 7 uur ’s morgens toch jullie (nog slaperige) collega Willem aan de lijn. Die was echt klasse! Met de hulp van één van onze meer technische medewerkers wist hij snel een scherm op een server aan te sluiten en informatie over het probleem te krijgen. Even later logde ook Bart vanaf zijn huis bij ons in. Om 8.15u kwamen uiteindelijk onze stickers eruit. Voor jullie een hele normale werktijd, maar voor onze productie is dat gewoon not an option. Gelukkig hebben Willem en Bart ons waanzinnig geholpen. Het moment dat je iemand bereikt die je begrijpt en die bezig is voor je, dat geeft al zoveel rust!”

“Daarna hebben we goede gesprekken met elkaar gehad. Je merkt dat je echt meer moet testen en controleren of bepaalde processen goed zijn ingericht of zijn teruggezet. Bart bootst vanavond de stroomstoring nog een keer actief na, om te controleren of het probleem niet nogmaals voorkomt. Die test wordt nu terugkerend, ook voor volgende jaren ingepland. Fijn dat die testen ook ’s avonds, of op zaterdag uitgevoerd kunnen worden. Daarin zijn Bart en jullie heel flexibel.”

Succesverhaal

Totaalinrichting Office 365 + Voip voor Homan BV

Homan Elektrotechniek B.V. is marktleider op het gebied van feestverlichting en aggregaatverhuur voor evenementen en zorgt voor de complete energievoorziening…

Volgende