Nayak Aircraft Services

Nayak is een groot vliegtuigonderhoudsbedrijf op Schiphol, maar omdat haar werkzaamheden vrijwel allemaal B2B zijn, zijn er weinig particulieren die van haar bestaan op de hoogte zijn… Toch hebben particulieren wél met Nayak te maken; wie vliegt met een vliegtuig van Transavia, Easyjet, Finnair, Luftansa, Airfrance of American Airlines, vliegt vrijwel zeker in een door Nayak onderhouden toestel. Om haar werk goed te kunnen uitvoeren, is een vakkundige ICT-omgeving nodig. En daar komt Feka om de hoek…

De cijfers van Nayak zijn indrukwekkend. Het moederbedrijf is gevestigd in Duitsland. De dochterondernemingen zijn verspreid over 16 verschillende landen en 47 verschillende locaties. In totaal werken er 700 mensen en worden 210 verschillende klanten bediend. Die klanten zijn luchtvaartmaatschappijen waarvoor Nayak het onderhoud aan de toestellen verzorgd.

“In onze branche moeten internet en telefonie altijd snel zijn, én veilig!’’

Directeur van Nayak Schiphol Airport is Marco Smit. Hij werkt al meer dan 15 jaar samen met Feka. “Je zou Feka kunnen beschrijven als onze ICT-dienstverlener”, begint hij te vertellen. “Zij hebben ons netwerk aangelegd, verzorgen het telefoonbeheer en realiseren voor ons alles op het gebied van communicatie. Telefoon, internet, netwerk dus.”

Marco is enorm tevreden over de samenwerking met Feka. “Voor ons is het ontzettend belangrijk dat onze samenwerkingspartners kunnen meebewegen in de grillige wereld van de luchtvaart”, legt hij uit. “Een snelle ICT verbinding is voor ons essentieel. Bijna al het werk gaat tegenwoordig digitaal; onze monteurs doen hun werk aan de hand van digitale manuals en houden daar vervolgens hun administratie bij. Dat doen ze niet alleen vanuit Nederland, maar vanuit heel Europa. Zonder netwerk wordt ons werk heel lastig. Bovendien moet het netwerk goed beveiligd zijn en moeten we snel kunnen op schakelen als dat nodig is. Feka heeft dat alles voor ons gerealiseerd. Ze hebben een pakket samengesteld op basis van onze wensen. Dat is heel kosteneffectief.”

Groei in de toekomst

Ook voor Nayak was het afgelopen jaar een lastig jaar. “Het afgelopen jaar hebben de vliegtuigen veel minder kilometers gemaakt. Dat betekent ook: minder onderhoud. Dat heeft ook grote impact gehad voor ons. Gelukkig trekt de markt steeds verder aan. Onze verwachting is dat we deze zomer weer volop gaan vliegen. Dat betekent ook dat we moeten opschalen. Er komen vermoedelijk extra gebruikers bij dus we moeten groeien. Feka zorgt ervoor dat de ICT-systemen met ons meegroeien. Altijd snel en adequaat. Dat kan ik zeker aan anderen aanbevelen.”

 

Succesverhaal

Servicepunt & Tympaan-De Baat

Welzijnsorganisatie Servicepunt & Tympaan-De Baat biedt mantelzorgondersteuning, organiseert sociaal-culturele activiteiten en helpt zoeken naar passend vrijwilligerswerk. Iedere inwoner, bewonersgroep en…

Volgende